Fa
molt molt de temps, allà pel llunyà dia 2 de maig de 2012, vam anar a fer la
tercera sessió de psicomotricitat al CEIP Dr Inspector Comas. Com sempre, vet
aquí la reflexió:
Amb
la 3a sessió, canviem d’infant i de manera de fer feina pel que fa a les
observacions. Ara ens hem hagut de fixar en un dels paràmetres psicomotrius per
fer-ne una descripció objectiva en relació al paràmetre triat, i una
interpretació d’allò observat.
En
el meu cas, el paràmetre triat ha estat “El subjecte en relació amb els altres”.
Sincerament, com que tenia una mica de por a allò desconegut, mirant el bloc de
teoria, i fixant-me en què s’havia d’observar amb cada paràmetre, vaig decidir
observar aquest, perquè creia que em seria més fàcil aquest que no pas un
altre.
No
sabíem a quin infant observaríem a aquesta 3a sessió, ja que ho fem per ordre
de llista dels alumnes, per no embullar-nos, i el que hem fet ha estat triar un
paràmetre a l’atzar, sense saber a quin fillet/a observaríem. De cara a un
futur com a mestres, crec que seria millor fixar-nos en un paràmetre que creiem
que cal revisar respecte d’algun nen/a, i no fer-ho “a les cegues”, com ho hem
fet nosaltres (per decisió pròpia, tot s’ha de dir). Però tot i això, penso que
he encertat molt observant el paràmetre de “El subjecte en relació amb els
altres” focalitzant la meva mirada en la filleta en què ho he fet. La veritat
és que a sessions anteriors ja havia notat alguna coseta respecte de la seva
manera de relacionar-se amb els companys, i amb aquesta observació ho he acabat
de veure, i he perfilat alguns detalls que en altres ocasions no havia reparat.
M’he
sorprès del caràcter passiu i de seguidora que té la filleta, però alhora és en
ocasions independent i refusa la companyia d’altres, pel que crec que encara necessitaria
unes quantes observacions més d’aquesta filleta per quedar-me satisfeta, tot
descobrint si el que fa és per inseguretat, perquè el seu caràcter és així,
etc.
Pel
que fa al registre d’observació en si, no m’ha costat diferenciar entre el que
veig i el que penso, perquè és un exercici que ja havíem fet el quadrimestre
anterior, i perquè a la classe de Desenvolupament Psicomotor hem fet alguns
exercicis d’aquest tipus per entrenar la tècnica de discernir entre el que observem,
i les interpretacions que en fem derivar, de vegades inconscientment. Considero
que no ha estat una tasca difícil anar prenent nota del que succeïa; el que ha
estat una mica més difícil ha estat desxifrar allò que havia escrit.
Quant
a les mestres, n’Aroa, la psicomotricista, ens ha tornat a sorprendre. En el
moment de representació, ha donat un full DIN-A3 a cada dos infants, perquè el
compartíssim. Justament el que havíem explicat a classe a la sessió del
dilluns, quan vam observar un gran paper amb dibuixos realitzats per alumnes de
la nostra mestra.
Incidint
en aquest moment, i volent fer una crítica constructiva cap a la
psicomotricista, crec que no havia d’haver posat juntes en parella a na I. i a
n’A., perquè sempre estan juntes. Penso que aquest moment de representació
hauria estat idoni perquè es separessin una mica l’una de l’altra, i perquè
aquella que té menys iniciativa, aprengués a estar amb altres companys. M’hauria
agradat observar aquest moment, si hagués succeït, pel simple fet de veure si
hauria canviat o no el comportament de na I.
Nata·
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada