Acabam amb ses sessions de psicomotricitat... Sa 6a!
A
aquesta 6a sessió el registre tornava a ser d’observació de les situacions de
joc més significatives. Avui, a diferència de la setmana passada, en lloc
d’anar-me movent al voltant de la sala, he optat per asseure’m a un banc des
d’on pogués tenir una visió perifèrica de la sala, i així intervenir el menys
possible en els jocs dels infants.
Els
jocs que s’han dut a terme han estat molt semblants als de la sessió anterior:
futbol, casetes, enterraments... Per tant, el registre de situacions de joc
significatives és bastant semblant al de la sessió anterior.
Personalment,
he viscut aquest últim dia d’observacions amb nostàlgia. Com ja he dit altres
vegades, m’he sentit tant bé amb les mestres i amb els infants, que fa tristor
haver-los de “deixar”.
Com
a comiat, hem anat totes les observadores amb una cinta i una ploma al cap, com
els indis. Des del primer moment en què els nens ens han vist, ha semblat que
es posaven molt contents i il·lusionats, com si estiguessin satisfets pel fet
que nosaltres ens haguem adaptat a la seva “cultura d’aula”.
Durant
tota la sessió d’observació hem anat amb aquest complement posat, i les mestres
ens han cedit una part del final de la classe de psicomotricitat per asseure’ns
amb ells i donar-los els detalls que teníem preparats: una carta per a la
classe en general, i una per a cadascun d’ells, amb la finalitat que els seus
pares sàpiguen qui són les “mestres de psico”, com ells ens diuen.
També els hem regalat un atrapa – somnis per a la classe, i els hem explicat per a què servia. Aquest últim detall tenia un indi, i de cada fil amb plomes penjava una foto de cadascuna de les observadores amb els coixins de psicomotricitat.
Ells
ens han obsequiat sessió rere sessió; han estat els nostres mestres i hem après
d’ells, amb els seus somriures, amb els seus intents d’incloure’ns en el que
feien, donant-nos conversa... En definitiva, SENT COM SON ELLS, els infants.
I
de les intervencions de les mestres també n’hem après molt. Ara sabem com és
una sessió de psicomotricitat, o al menys com la fan al CEIP Insp. Doctor
Comas. Hem tingut unes mestres que tenen molt clar quin és el seu rol: un model
de psicomotricista que acompanya, i de tutora del grup que només intervé quan
hi ha un conflicte. Tot un luxe!
Imatges: així mos passejèvem p'es carrer i per dins s'escola! + atrapa-somnis "tunejat" amb ses nostres fotos
Imatges: així mos passejèvem p'es carrer i per dins s'escola! + atrapa-somnis "tunejat" amb ses nostres fotos
Nata·
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada