"Sin los niños no habría humanidad. Por lo cual, la humanidad se debe a los niños"

(E. Aragón Sr.)

dilluns, 2 d’abril del 2012

SESSIÓ 1 de Psicomotricitat

El passat dimecres 28 de març vam anar a fer la primera observació de la pràctica psicomotriu al CEIP Doctor Comas, d’Alaior. Aquesta és la meva reflexió sobre la sessió:

Ho he passat molt bé a aquesta sessió. Mai havia vist una sessió de psicomotricitat, i veure clarament quines estratègies empra la psicomotricista per dur a terme el ritual d’entrada, el moment de sortida, i el moment de joc lliure, m’ha sorprès. Per fi he pogut relacionar la teoria amb la pràctica, i veure com es fa a la realitat, m’ha ajudat a comprendre-ho millor.

M’he sentit molt ben tractada i ben acollida per tots els mestres del CEIP Doctor Comas que hem vist en arribar a l’escola, i també per la directora, na Maria Jesús.
Tant na Mari, la tutora de la classe dels indis (E.I. 5 anys), com n’Aroa, la mestra que fa de psicomotricista, ens han fet partícips de tot el procés des que es preparen a classe per anar a la sala, fins que acaben.
Així doncs, aquest procés crec que ja va començar a partir del moment en què van explicar als fillets que 4 “mestres” els anirien a veure com feien “psico”, i ha continuat de manera que ens han permès esperar els nens i nenes a la seva classe, i acompanyar-los fins a la sala de psicomotricitat, a on ens han posat un banc per nosaltres a la rotllana, s’han presentat, etc.

Durant la sessió, les mestres han parlat amb nosaltres, sempre amb un tractament molt proper, demanant-nos de què consta el nostre treball, i ens han explicat que quan elles estudiaven no tenien la sort d’anar a fer observacions d’aquest tipus. D’elles m’ha sorprès que ens fessin partícips de tots els moments, perquè no hi estic acostumada, i perquè m’imaginava que nosaltres els observaríem des de la llunyania, que seríem simples observadores no participants. Tot i que nosaltres només hem participat verbalment dient el nostre nom i el que ens agradava fer, el simple fet de poder estar asseguda amb ells, ja ha significat molt per mi.
I no en parlem de, en el moment en què s’havia acabat la sessió i partien cap a classe, un dels nens ens ha donat les gràcies per haver estat avui amb ells. Són tant agraïts!

Pel que fa al treball de l’assignatura, com que hem arribat sobre les 11 a l’escola, durant la mitja hora de pati que tenen hem mesurat la sala i el terreny de joc. Al principi estava una mica desconcertada perquè no sabia per on començar, però després he pensat que no calia posar-me nerviosa, i que si no teníem temps per fer l’inventari de material, ja ho farem a la propera sessió.
Ens han dit que el proper dimecres 4 d’abril no faran psicomotricitat, perquè fan activitats diferents com a cloenda del trimestre. Això fa endarrerir, encara més, la feina que hem de fer, i per tant ens plantem a dia 18 d’abril per fer la 2a sessió.


Nata·

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada