"Sin los niños no habría humanidad. Por lo cual, la humanidad se debe a los niños"

(E. Aragón Sr.)

dilluns, 1 d’octubre del 2012

Expectatives sobre Intervenció Educativa II


El curs passat, vam treballar a Intervenció Educativa I tot el tema d’espais, temps, material, agrupaments i actitud docent, i a la segona assignatura que no tots vam fer amb na Cris vam treballar els dos primers temes del bloc I l’assignatura d’enguany, i el tema dels contextos de joc.

Vaig tenir la sort d’haver d’incidir molt en el tema de l’acollida i els hàbits i moments de la vida quotidiana, a més de poder presenciar un període d’adaptació de 4t curs d’Educació Infantil, motiu pel qual, al contrari que els meus companys, aquests temes ja no em susciten tant d’interès. Tot i això, sé que sempre hi ha coses noves per aprendre.

En canvi, el que sí que em fa moltes ganes tractar és el tema de la planificació, ja que n’hem sentit parlar, i fins i tot hem fet l’assignatura d’Organització i Gestió Educatives, però a la pràctica, personalment no sé com es fan les programacions.

Espero aprendre coses noves i útils, que surtin del discurs que seguim sempre de “El mestre ha d’acompanyar, el temps i agrupaments han de ser flexibles, hem de respectar els interessos dels infants, etc.”, que tot i ser cert, ja repetim com a màquines.

M’agradaria aprendre com aplicar a la vida real tota aquesta teoria que en els tres anys de carrera ens han fet empassar, a una aula amb infants que no són com els que mostren els llibres, on un dia intentarem fer rotllana i estaran esgavellats, on un altre dia, com ha dit na Melissa, ens trobarem nens que no controlen els seus esfínters.

Ja és hora d’aprendre estratègies per aplicar-les a aquestes aules a on la realitat no és estàtica i controlada, sinó dinàmica i plena d’imprevists.

Nata·

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada