Estic
ja cansada de sentir professors que ens diuen que els mestres hem d’afavorir la
cooperació, que hem de respectar els ritmes dels nostres infants, que hem d’avaluar
el procés i no el resultat, que hem d’oferir un bon model de llengua, que no
hem de fer favoritismes...
Però
veient els seus mètodes d’ensenyament, em demano: AIXÒ QUE DIEU ÉS UNA BROMA,
NO?
A
veure, quina mena d’incongruències diuen? Ho explicaré per punts:
¨ Cooperació: ens parlen de
cooperació, però ells fan ús d’un sistema d’avaluació basat en notes numèriques,
que l’únic que fomenta és la competitivitat, tenint com a resultat persones que
s’enfaden perquè els seus resultats acadèmics no s’ajusten a totes les hores
que ha invertit per a preparar treballs o exàmens.
I
a més, fan que avaluem als nostres companys, cosa que produeix un malestar
general en veure que les notes no són les que la gent s’esperava.
¨ Avaluar el procés i no el resultat:
ooooh mentida podrida! Ens donen un exemple del que no hem de fer amb els
nostres alumnes, m’ho vull mirar així. Ells avaluen avalueu tots els nostres
esforços a partir d’un examen en el qual plasmem els nostres coneixements, que
moments després de l’examen s’oblidaran, culpa d’avaluar d’aquesta manera. És a
dir, que fan que els alumnes ens posem les piles per estudiar la matèria que
entra a l’examen, que després plasmarem tal qual, i que possiblement oblidarem.
¨ Respectar els ritmes: HOLA? Ens
parlen de respectar ritmes quan, alguns, passen matèria com qui passa el rosari
a corre – cuita? Tant si s’entén com no: AVANTI.
¨ Bon model de llengua: bé, aquest em
pica bastant. En teoria els mestres d’Educació Infantil hem d’oferir un bon
model de llengua. Que no sé de qui l’haurem d’aprendre, la veritat...
¨ No fer favoritismes: una altra cosa
que salta a la vista. Especialment qui més empra aquest eslògan, és qui al cap
i a la fi és favoritista. Algú que explica només dirigint-se cap a un sector de
la classe, que només creu que estan bé les coses dels alumnes que aprecia
més...
I
afegiré:
¨ Els aprenentatges han de ser
significatius: sí, això ens ho sabem ben prou. Però realment, quants dels
nostres professors ens han aportat coneixements que ens seran útils per al
nostre futur com a mestres d’Educació Infantil? Alguns, per sort, però menys
dels que desitjaria.
¨ Hem de donar confiança per a què els
alumnes expressin les seves opinions, hem de formar persones amb pensament
crític: novament, la teoria està molt bé, però de fet hi ha casos en què,
personalment, he tingut com a por de demanar un dubte, perquè sabia que el
professor/a em ridiculitzaria davant la resta de companys i companyes.
En
altres ocasions, ens sentim (o em sento) cohibida a l’hora de donar la meva
opinió, per por a què el professor/a s’ho prengui malament i m’agafi “mania”,
sí, un concepte que sembla d’antiga escola, però que avui en dia segueix molt
vigent. Dictadura, per dir-ho en pla. Aquí s’ha de dir el que l’autoritat
màxima vol sentir, per a què estigui content i posi bona nota. Així funcionem
encara, en ple segle XXI.
Idò,
això és el que em passa quan no escric el que penso durant una temporada perquè
penso “Caaaalla, caaaalla”. Però arriba un punt en què tot surt. Que consti que
això no és fruit de nervis, sinó que és un resum del que ens hem d’empassar
cada dia del món.
Que
aprofiti.
Imatge: parla per sí sola. Extreta de http://grettamg.blogspot.com.es/2013/01/entendiendo-la-hipocresia.html
Nata·
Ja has contat fins a deu abans de publicar? Sort que tens es blog per desfugar-te! ;) Ànims, molts d'ànims. No sé si fer veure que no sé de qui ralles o fer veure que tenv una lleugera idea...
ResponEliminaI no passis pena dona, que com diu s'altra Natàlia, "tot ho aclarirem!!!"