El
curs passat, vam treballar a Intervenció Educativa I tot el tema d’espais,
temps, material, agrupaments i actitud docent, i a la segona assignatura que no
tots vam fer amb na Cris vam treballar els dos primers temes del bloc I l’assignatura
d’enguany, i el tema dels contextos de joc.
Vaig
tenir la sort d’haver d’incidir molt en el tema de l’acollida i els hàbits i
moments de la vida quotidiana, a més de poder presenciar un període d’adaptació
de 4t curs d’Educació Infantil, motiu pel qual, al contrari que els meus
companys, aquests temes ja no em susciten tant d’interès. Tot i això, sé que
sempre hi ha coses noves per aprendre.
En
canvi, el que sí que em fa moltes ganes tractar és el tema de la planificació,
ja que n’hem sentit parlar, i fins i tot hem fet l’assignatura d’Organització i
Gestió Educatives, però a la pràctica, personalment no sé com es fan les
programacions.
Espero
aprendre coses noves i útils, que surtin del discurs que seguim sempre de “El
mestre ha d’acompanyar, el temps i agrupaments han de ser flexibles, hem de
respectar els interessos dels infants, etc.”, que tot i ser cert, ja repetim
com a màquines.
M’agradaria
aprendre com aplicar a la vida real tota aquesta teoria que en els tres anys de
carrera ens han fet empassar, a una aula amb infants que no són com els que
mostren els llibres, on un dia intentarem fer rotllana i estaran esgavellats,
on un altre dia, com ha dit na Melissa, ens trobarem nens que no controlen els
seus esfínters.
Ja
és hora d’aprendre estratègies per aplicar-les a aquestes aules a on la
realitat no és estàtica i controlada, sinó dinàmica i plena d’imprevists.
Nata·
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada